HOME
 
 
 
 
 
 
Bine ati venit la Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir"!
 

Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir" isi afirma din nou valoarea obtinand succesiv (2010-2015, 2015-2020) ''GRAD DE INCREDERE RIDICAT'', cel mai inalt calificativ care poate fi acordat unei universitati in Romania.

 

 

DEPARTAMENT ID/IFR

 

Despre departament | Cadrul juridic | Strategia Departamentului ID/IFR 2021-2025 | Misiune si obiective | Plan operational Departament ID/IFR 2023-2024 | Regulament | Managementul calitatii | Conducere | Programe de studii | Platforma IFR | Ghid de norme etice | Ghidul studentului ID/IFR | Conturi studenti | Contact

 

Despre Învatamantul cu frecventa redusa- IFR și Învățământul la Distanță-ID

In cadrul Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir” infiintarea si organizarea formei de invatamant cu Frecventa Redusa (IFR) a fost stabilita prin Hotararea Senatului Universitatii nr. 617 din 24.06.2002. in conformitate cu prevederile Cartei Universitare si a legislatiei in vigoare:

  • H.G. nr. 1011/2001 privind organizarea si functionarea Învatamantului la Distanta si a Învatamantului cu Frecventa Redusa în institutiile de învatamant superior;
  • Legea Invatamantului superior nr. 199/2023
  • OM nr. 6251/11.XII.2012  pentru aprobarea Regulamentului–cadru privind organizarea, desfasurarea si normarea activitatilor didactice la formele de învatamant la distanta si cu frecventa redusa la nivelul învatamantului superior.

Învățământul la distanță (ID) și învățământul cu frecvență redusă (IFR) sunt forme alternative de învățământ prin care se asigură posibilitatea de formare inițială, de perfecționare sau de conversie profesională a unor largi categorii de cetățeni în diferite domenii. Aceste forme de învățământ se concentrează mai mult pe modul în care studentul învață și mai puțin asupra locului în care acesta studiază.

În particular, învățământul cu frecvență redusă oferă o șansă unor categorii socio-profesionale însă, în acelasi timp, trebuie asigurate condițiile de desfăsurare a acestei forme de învățământ, care să conducă la garantarea unui înalt nivel calitativ al procesului educațional. Astfel, acesta reprezintă o formă de organizare a proceselor didactice caracterizată prin activități de predare-învățare-evaluare dedicate pregătirii aplicative, programate în mod compact sau periodic, care presupune atât întâlnirea nemijlocită în spațiul universitar a studenților/cursanților cu cadrele didactice de predare, cât și utilizarea unor mijloace de predare/pregătire specifice învățământului la distanță.

Activitățile didactice față în față presupun:

a) activități programate în prealabil și anunțate în timp util prin orar care se pot desfășura în campusul universitar sau în sistem online sincron, de exemplu prin sisteme de tip video conferință; b) obligativitatea participării studenților la aceste activități.

Învățământul cu frecvență redusă oferă studenților posibilitatea de a-și administra procesul de învățare cu respectarea orarului realizat de universitate. De regulă, activitățile didactice asistate sunt programate în zilele de weekend. Învățământul cu frecvență redusă are caracteristici comune atât cu forma de învățământ cu frecvență, cât și cu forma de învățământ la distanță. Astfel, studiul cursurilor se realizează individual, studenții având la dispoziție materiale de studiu adaptate studiului individual, procesului de autoinstruire. Învățământul cu frecvență redusă se caracterizează prin activități didactice dedicate preponderent pregătirii aplicative, programate în mod compact sau periodic, care presupune atât întâlnirea nemijlocită în spațiul universitar a studenților cu cadrele didactice, cât și utilizarea unor mijloace de pregătire specifice învățământului la distanță.

Procesul de pregătire a studenților la forma de învățământ IFR este suma activităților desfășurate în cadrul orelor desfășurate față în față, respectiv, seminarii, laboratoare, proiecte.

În paralel, învățământul la distanță (ID) reprezintă o formă de organizare a proceselor didactice care oferă studenților/cursanților posibilitatea de a opta personal asupra locului și timpului în care să se instruiască. Învățământul la distanță, denumit și educație la distanță, elearning sau online learning, este caracterizat prin separarea fizică a cadrelor didactice și studenților în procesul de instruire și utilizarea unor tehnologii diversificate pentru a facilita comunicarea student-cadru didactic și student-student. Un program de studii la forma de învățământ la distanță poate fi oferit integral la distanță sau poate fi o combinație de activități educaționale la distanță și față în față desfășurate în instituția de învățământ superior (Blended Learning). Cursurile organizate la distanță pot utiliza o gamă variată de metode, tehnologii și resurse de instruire și comunicare, cum ar fi: conferințe video/audio, tehnici web mediate de internet, materiale de studiu în format digital sau tipărit.

Activitățile didactice la distanță presupun:
a) existența materialelor de studiu adaptate studiului individual, realizate în tehnologia ID;
b) desfășurarea acestora online în sistem asincron sau sincron;
c) existența la nivel instituțional a mijloacelor și platformelor informatice care să se asigure predarea-învățarea-evaluarea și comunicarea specifice ID;
d) asigurarea accesului studenților și întregului personal implicat în procesul didactic la platformele informatice și resursele acestora;
e) existența instrumentelor adecvate pentru monitorizarea și înregistrarea activităților de predare, învățare și evaluare desfășurate în acest sistem.

Prin natura sa, învățământul la distanță este o formă flexibilă de educație, oferind studenților/cursanților posibilitatea de a opta asupra locului și timpului în care să se instruiască. De asemenea, învățământul la distanță oferă studenților posibilitatea de a studia individual, precum și de a desfășura activități de învățământ în grup. Învățământul la distanță presupune organizarea activităților procesului de educație (predare-învățare și evaluare), în care studenții/cursanții sunt separați fizic în spațiu și timp de instituția de învățământ, cu care comunică sincron sau asincron prin mijloace specifice. Învățământul la distanță presupune utilizarea tehnologiilor informatice și de comunicații adaptate activităților de autoînvățare și de autoevaluare, completate de activități specifice de tutorat. Învățământul la distanță implică utilizarea unei game largi de resurse și tehnologii, materiale adaptate studiului individual tipărite sau în format digital disponibile pe platforme informatice sau alte mijloace de stocare. Acestea sunt adaptate diversității de conținut din procesul educațional.

Universitatea, prin forma IFR, permite accesul la studii universitare, postuniversitare si de conversie profesionala oricarei persoane care doreste sa-si îmbunatateasca sau sa obtina o noua calificare profesionala în concordanta cu cerintele pietei muncii, fara a fi necesara întreruperea activitatii sale socio-profesionale.

Universitatea Crestina ”Dimitrie Cantemir”, indeplineste conditiile impuse de legislatia in vigoare si de standardele ARACIS privind modul de organizare si administrare a programelor de studii universitare de licenta si master forma de invatamant Frecventa Redusa. În prezent în urma evaluarilor periodice realizate de ARACIS, toate programele de studii de licenta si master IFR sunt acreditate. 

 


 

 

 
Acces direct
 
 
 
Copyright © 2011 Toate drepturile rezervate UCDC Home   |  Contact